Följande allmänna köpvillkor (”Köpvillkoren”) gäller alla beställningar som görs av kunden (hädanefter kallad ”du”) av produkter via glashusetmalmo.se genom Glashusets webbshop. För att kunna göra ett köp i Glashusets webbshop måste du acceptera Köpvillkoren. Genom att acceptera Köpvillkoren förbinder du dig att följa Köpvillkoren i sin helhet samt godkänner att du tagit del av informationen om personuppgifter. Hänvisningar i Köpvillkoren till ”Glashuset” eller ”vi” är till The Glasshouse AB, org. nr 556773-1293.
Tack för att du väljer att handla i Glashusets webbshop!
Det är viktigt för oss på Glashuset att kunna erbjuda designmöbler till rätt pris. Du som kund ska känna dig nöjd och trygg med ditt köp. Därför erbjuder vi prisgaranti på alla produkter. Detta innebär att om du hittar samma produkt till ett lägre pris hos en annan återförsäljare matchar vi detta pris.
Läs mer om vår prisgaranti här
De fraktsätt som erbjuds varierar beroende på hur skrymmande din order är samt var du befinner dig. Fraktalternativ och fraktkostnad redovisas i kassan innan utcheckning.
För beställningsvaror är leveranstiden i regel längre. Vänligen notera att de leveranstider vi kommunicerar på vår hemsida är uppskattningar från våra leverantörer och kan därför komma att ändras. Tänk på att beställningsvaror tillverkas på beställning efter dina specifika önskemål (t.ex. ett valt tyg på en soffa eller liknande) och det är först efter att våra leverantörers fabriker mottagit din beställning som de kan återkomma till oss med en ungefärlig leveransvecka.
Leveranstider kan också variera under året och skiljer sig mellan olika produkter och varumärken. Under perioder med högt tryck i fabrikerna tenderar leveranstider att bli längre än normalt. Även sommar och jul kan komma att påverka leveranstiderna då vissa fabriker håller stängt i perioder. Vi kan alltså aldrig garantera leveranstider då leveranstiderna i regel är utanför vår kontroll.
När din order är lagd och bekräftad av leverantören kommer du att bli kontaktad av oss med en uppskattad leverasvecka för just din order. Notera dock att även denna vecka kan komma att ändras.
Vi reserverar oss för eventuella förseningar i produktion från leverantörer, eller förseningar hos speditörer. Det är omständigheter som vi inte kan råda.
Vi strävar självfallet alltid efter att du som kund skall få dina varor inom det angivna uppskattade intervallet.
Skicka ett mejl till kundsupport@glashusetmalmo.se om du har frågor kring din beställning. Glöm inte att uppge ditt ordernummer.
Vi erbjuder särskild garanti på möbler. Garantitiden framgår av ditt köpbevis och kan variera beroende på märke och modell.
Vi ansvarar för skador som uppkommit vid transporten eller leveransen till dig som kund. När du tar emot din leverans åligger det dig som kund att undersöka om paketet är skadat innan du signerar leveranssedeln. Kontrollera alltid din försändelse noga direkt vid leveranstillfället. Inspektera yttre och inre emballage och kartonger eller annan förpackning som varorna kom i. Om paketet eller din vara är skadat ska detta noteras direkt på leveranssedeln och dokumenteras med bild och text.
Om du mottagit en leverans som på något vis har en skada i emballage eller vara är det viktigt att du på en gång dokumenterar detta i text och bild. Fota följande:
1. yttre och inre emballage,
2. medföljande fraktsedel från transportören,
3. varan du mottagit.
Beskriv ditt ärende och skicka bilderna per e-post till vår kundsupport på kundsupport@glashusetmalmo.se
Detta måste göras inom 24 timmar från mottagandet av varan.
Behåll originalemballaget som varan kom i. Produkten får ej användas tills vidare.
Vi ansvarar för skador som uppkommit vid transporten eller leveransen till dig som kund. När du tar emot din leverans åligger det dig som kund att undersöka om paketet är skadat innan du signerar leveranssedeln. Kontrollera alltid din försändelse noga direkt vid leveranstillfället. Inspektera yttre och inre emballage och kartonger eller annan förpackning som varorna kom i. Om paketet eller din vara är skadat ska detta noteras direkt på leveranssedeln och dokumenteras med bild och text.
Om du mottagit en leverans som på något vis har en skada i emballage eller vara är det viktigt att du på en gång dokumenterar detta i text och bild. Fota följande:
1. yttre och inre emballage,
2. medföljande fraktsedel från transportören,
3. varan du mottagit.
Beskriv ditt ärende och skicka bilderna per e-post till vår kundsupport på kundsupport@glashusetmalmo.se
Detta måste göras inom 24 timmar från mottagandet av varan.
Behåll originalemballaget som varan kom i. Produkten får ej användas tills vidare.
1. yttre och inre emballage,
2. medföljande fraktsedel från transportören,
3. varan du mottagit.
Beskriv ditt ärende och skicka bilderna per e-post till vår kundsupport på kundsupport@glashusetmalmo.se
Detta måste göras inom 24 timmar från mottagandet av varan.
Behåll originalemballaget som varan kom i. Produkten får ej användas tills vidare.
Ring eller maila oss.
Vi svarar inom 48h (vardagar).
Fraktfritt över 1500:-
Vi är en auktoriserad butik
som säljer äkta varor.
JUST NU – 1.500 KRONOR I RABATT
Per 10.000 kr du handlar för (dras av i kassan) gäller ej redan nedsatta produkter
LAGERREA 40-70% | LÖR 25/11 SÖN 26/11 | 12:00-15:00 | GAMLA BORREBACKEVÄGEN 57 | HITTA HIT
Få 10% prisavdrag på ditt första köp!
Ange rabattkoden NY-KUND